امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟
این کتاب، در بر دارنده ی ترجمه ی آذری گزیده ی اشعار بیش از هشتاد شاعر معاصر ایران (با خط فارسی؛ رسم الخط تبریز) است. فهرست شاعران، از نیما یوشیج (بنیان گذار شعر نو فارسی) آغاز شده و تا شاعران نسل جوان امروز ادامه یافته است. همین کتاب، با رسم الخط لاتین (باکو) نیز به صورت الکترونیک توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده و در صفحه ی دیگری در دست رس علاقه مندان قرار گرفته است.

انتخاب اشعار، بر دوش آقایان، دکتر علیرضا قزوه، مصطفی علی پور و محمّدجواد آسمان بوده، و این گزینش گران کوشیده اند آنتولوژی نسبتاً جامعی از شاعران معاصر ایران فراهم کنند. به همین دلیل، اشعار نمایندگان اصلی و عمده ی همه ی طیف های جدی و مورد اعتنای شعر معاصر، در این کتاب حضور دارد.

برای ترجمه ی بهتر، ترجیحاً نوسروده های شاعران معاصر مورد بررسی و انتخاب قرار گرفته، امّا نه از سروده های ترجمه پذیر شاعران کهن سرا غفلت ورزیده شده و نه اشعار کلاسیک خوب و قابل ترجمه، نادیده گرفته شده است.

ترجمه ی اشعار به زبان آذری، به قلم توانای مترجم ارجمند، آقای وحید طلعت صورت پذیرفته و گردآوری و ترجمه ی این کتاب زیر نظر مرکز ترجمه ی حوزه ی هنری انجام شده است.
صفحات کتاب :
142

کتاب های مشابه یاشام بویدا دنیز