امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,750
نظر شما چیست؟
مطالعه تحلیلی جنبه های دراماتیک در قصه های قرآن امکانی را به وجود می آورد تا بتوان از قابلیت های گسترده ای که به لحاظ ایدئولوژی، فرهنگ، اخلاق، انسان سازی، پند و موعظه، و بایدها و نبایدهای خلقت در حوزه قرآن وجود دارد به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و در قالب یک اثر هنری درامی جاودانه ساخت و نمایشنامه ای مرتبط با آیات قرآن طراحی و به مخاطب عرضه کرد.

از کتاب:
زیبایی های مکان در داستان حضرت سلیمان (ع) بر اساس سوره مبارکه نمل

نویسندگان با بیان اهمیت مکان به منزله یکی از عناصر پویا و فعالی که در بستر داستان شکل می گیرد، به بررسی زیبایی های مکان در داستان حضرت سلیمان پرداخته اند. از دیدگاه نویسندگان ، عنشر مکان بر رفتار شخصیت ها تاصیر می گذارد. تعریف، اهمیت، اجزا و وظایف صحنه در مقاله تعریف شده و در مورد هریک با ذکر مثال هایی انطباق آن با داستان سلیمان (ع)بیان شده است ؛ مثل سرزمین مورچگان، سرزمین سبا و کاخ بلورین.

در مورد ویژگی های عمومی صحنه های داستان سلیمان (ع) نویسندگان با اشاره به پیوندهای زمانی و مکانی، پویایی و متحرک بودن، هماهنگی و تناسب، و چشمگیر بودن، با ذکر مثال هایی به بررسی این مفاهیم در قصه سلیمان (ع) می پردازند.

ارتباط فضا، مکان، و صحنه پردازی در قصه سلیمان (ع) به گونه ای است که می توان این عناصر را از مهمترین ویژگی های این قصه قرآنی قلمداد کرد؛ عناصری که تاثیری بسزا در شخصیت پردازی و روند داستان دارند.
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
470
کنگره :
BP۸۸/۹‏‫‬‭/ف۴س۲ ۱۳۹۶
دیویی :
297/156
کتابشناسی ملی :
4696703
شابک :
978-600-03-0720-2

کتاب های مشابه ساختار نمایشی قصه های قرآن