5 امتیاز
2 نفر

صحنه پردازی در رمان

نوع اثر : کتاب

ناشر : سوره مهر

نویسنده :

مترجم : عبدالله کریم زاده

مجموعه اثر : مجموعه کتابهای آموزش نویسندگی

قیمت نسخه مکتوب : 4,000 تومان

تعداد صفحات نسخه چاپی : 407

شابک دیجیتال : 978-600-03-1907-6

خرید نسخه چاپی کتاب از سوره مهر : لینک

برچسب ها:

خلاصه اثر

کتاب حاضر راهنمایی برای داستان نویسان جهت درست نویسی صحنه های داستان و رمان است. نویسنده در این کتاب با زبانی ساده و با آوردن مثال های زیاد به مسائلی همچون شروع صحنه، طول صحنه، انتخاب درست زاویة دید در صحنه ، نحوة تمام کردن صحنه، انواع پایان صحنه، اولین ملاقات ها در صحنه، نوشتن صحنه های حادثه و صحنه های خنده دار، ساختاربندی صحنه و بازنویسی صحنه پرداخته است. نویسندة کتاب، ریموند آبستفلد، داستان نویس، فیلمنامه نویس، استاد دانشگاه و شاعر است. وی تاکنون علاوه بر نگارش بیست و نه رمان و تعداد زیادی مقاله و فیلمنامه، سال ها نیز در زمینة نویسندگی خلاق در دانشگاه های امریکا تدریس کرده است.

کتاب الکترونیک

4,000 تومان

حجم : 1.0 مگا بایت

تعداد صفحات نسخه دیجیتال : 407

موضوعات

فهرست

دربارة نویسنده
فصل اول
صحنه چیست و چه نیست؟
صحنه چیست؟
چه چیزی صحنه را به یادماندنی می کند؟
پیشنهادی کاربردی
سخن آخر
کارگاه داستان نویسیِ فوری
فصل دوم
شروع صحنه
حداقل چیزی نشکست
چه بگوییم؟
برش ناگهانی یا پرش از صحنه ای به صحنه ای دیگر
شروع صحنه با «وعدۀ بزرگ»
پیشنهادی کاربردی
سخن آخر
کارگاه فوری داستان نویسی
شروع صحنه
فصل سوم
اندازة معقول: تعیین طول صحنه ها
تعیین هدف
چه مواقعی کوتاه بنویسیم
چه مواقعی بلند و طولانی بنویسیم
نحوۀ چینش صحنه ها در کنار هم
سخن آخر
کارگاه داستان نویسی فوری
پیدا کردن نقطۀ جوش صحنه
فصل چهارم
مرد گفت، زن گفت: انتخاب درست زاویة دید
انواع زاویة دید: چه کسی چه چیزی را دید؟
سخن آخر
فصل پنجم
شما الان اینجا هستید: استفاده از مکان و زمان در داستان
تا چه حد باید محل وقوع داستان را توصیف کرد؟
ارتباط مکان و زمان با سرعت صحنه
ارتباط مکان و زمان با درون مایه یا مضمون
سخن آخر
کارگاه داستان نویسی فوری
انتخاب مکان و زمان داستان
فصل ششم
وداع عاشقانه یا کینه توزانه: تمام کردن صحنه
پایان پیرنگ محور
پایان تعلیقی از نوع آویزان از پرتگاه
پیشنهادی کاربردی
سخن آخر
کارگاه داستان نویسی فوری
پایان هایی که باید حذف شوند
فصل هفتم
شکل متناسب: متمرکز کردن صحنه روی شخصیت، پیرنگ یا درون مایه
پیشنهادی کاربردی
سخن آخر
پیشنهادی کاربردی
کارگاه داستان نویسی فوری
فصل هشتم
معادلۀ پی: از کار در آوردن صحنه های پاداش
می خواهید چیز جالبی نشانتان بدهم؟
خواننده همان چیزی را می فهمد که شما می نویسید
سخن آخر
فصل نهم
سلام غریبه: اولین ملاقات ها
اولین ملاقات ها: وعدة صحنه
اولین ملاقات ها: پاداش صحنه
شخصیت های استثنایی
مکان و زمان غیرعادی
اهمیت ملاقات
گفت وگو های جذاب
افشا کردن تک گویی درونی یا درونیات
سخن آخر
فصل دهم
درگیری شخصیت ها: صحنه های حادثه و تعلیق
صحنۀ حادثة وعده
صحنۀ حادثة پاداش
دست راستت را مشت کن، گوش راستش را بکش
مک گافین
و اما تبهکاران یا آدم های شرور داستان
سخن آخر
فصل یازدهم
چه چیزی خیلی خنده دار است؟
صحنه های خنده دار
داستان خنده دار
صحنة خنده دار
دنیا به روایت داستان های خنده دار
فکاهی
هجو
طنز عاشقانه
فشرده کردن لحظه
طنز موقعیت
طنز لفظی
تک گوییِ درونی
توصیف خنده دار
گفت وگو
سخن آخر
فصل دوازدهم
وداع طولانی: صحنه های پایانی
فیلمبرداری نمای پایانی
فرق پایان بندی داستان کوتاه با رمان
پایان بندیِ بد
پایان بندیِ خوب
سخن آخر
پیشنهادی کاربردی
فصل سیزدهم
از اثری به هم ریخته تا شاهکار: ساختار بندی
تجسم همه چیز با کارت های یادداشت برداری
بازنگری برای بازنویسی
سخن آخر
فصل چهاردهم
از پیش نویس اولیه تا نسخة نهایی صحنه: بازنویسی
رسیدن به «پایان»
قواعد شسته رفته
سخن آخر
پیشنهادی کاربردی
کمک گرفتن از دوستان در ویرایش اثر
دربارة مترجم
دربارة کتاب و نویسنده

محصولات مشابه

بیشتر